De implementatie van andere biometrische verificatievormen, aanvullende dienstverleningen op onze digitale identiteit (XS-ID) en het verbeteren van de algehele klantbeleving. Dit jaarverslag geeft alle innovaties weer van 2022 en kijkt vooruit naar de initiatieven voor 2023.

Na jaren waarin Covid-19 de wereld in zijn greep hield, kregen we in 2022 wederom te maken met forse uitdagingen door de oorlog in Oekraïne. De invloed op de internationale handel in Europa was sterk aanwezig, waardoor met name logistieke ketens werden verstoord; congestie in de Rotterdamse haven, torenhoge transportkosten, lange levertijden en nóg grotere personeelstekorten. Tegelijkertijd zet de overlast van drugsmokkel in Europese havens door, waar met name cybercriminaliteit een significante rol inneemt. Deze kwetsbaarheid is het gevolg van de toenemende digitalisering in de logistieke sector. Hierdoor vormt een relevante trend tegelijkertijd voor een toenemende dreiging van cyberaanvallen.

Directeur Cor Stolk: “ Door de huidige ontwikkelingen was veiligheid rondom identiteit en toegang nog nooit zo essentieel. Hierdoor levert onze positie als Trusted Identity Provider een belangrijke waarde. Privacy by-mindset zit in ons DNA. In alles wat we doen, staat de bescherming van persoonsgegevens, van zowel bedrijven als personen, centraal. “

Ons volledige jaarverslag van 2022 is nu beschikbaar. Klik hier voor het volledige jaarverslag.