Financial Controller bij Secure Logistics (32 - 40 uur)

Heb jij ervaring in een financiële rol, waarin jij regelmatig het initiatief neemt? Dan maken wij graag kennis met je. Bij Secure Logistics zijn wij op zoek naar een Financial Controller die ons hechte Finance team komt versterken. Je krijgt een uitdagende rol in een unieke branche én met een nog unieker product. Hebben wij je interesse gewekt? Lees dan verder!

Jouw uitdagingen als Financial Controller

Als Financial Controller draag je een grote verantwoordelijkheid over de financiële administratie van onze organisatie. Dit bestaat uit controle op financiële-, contract- en projectadministratie van Secure Logistics en meerdere entiteiten van ons moederbedrijf. Naast het controleren van de output ben je continu bezig met de optimalisatie van financiële processen, -administratie en dienstverlening. Je signaleert verbeterpunten en draagt passende oplossingen aan. Secure Logistics is volop aan het ontwikkelen en groeien, daarom is er genoeg afwisseling en uitdaging! Uiteraard werk je in deze functie samen met het Finance team, dat momenteel bestaat uit acht medewerkers. In deze functie rapporteer je aan het Head of Finance.

Tot jouw takenpakket behoort het volgende:

  • Controleren van de financieel administratieve workflow;
  • Geven van financieel advies aan het Head of Finance;
  • Overzicht behouden over de financiële plannen, denk hierbij aan begrotingen en budgetten;
  • Meedenken over de optimalisatie van processen en administratie, zoals het ontwerp van financiële informatie- en besturingssystemen;
  • Opstellen van financiële rapportages, waaronder investeringsanalyses, winst-/verlies- en jaaroverzichten.
  • Optimaliseren van operations intelligence.

    Dit is jouw toegevoegde waarde!

    Met jouw expertise ben je een echte aanwinst voor het Finance team. Je begrijpt praktische vraagstukken en vertaalt dit naar een passende aanpak. Daarnaast beschik je over een goed ontwikkeld analytisch vermogen, een oog voor detail en ben je op gepaste wijze vasthoudend.

    Verder herken jij jezelf in het volgende:

    • Hbo Bachelor/WO niveau, met een diploma in een financiële opleiding;
    • Ervaring in een verantwoordelijke financiële functie;
    • Autonomie, je kunt goed zelfstandig aan de slag;
    • Groot probleemoplossend vermogen, waarvoor je je kennis en ervaring weet in te zetten;
    • Adviseren over verbeteringen, hierin kun je overtuigen en ben je in staat om optimalisaties te implementeren;
    • Coördineren van taken, het overzicht behouden en constructieve feedback geven, zowel aan je directe collega’s als aan andere stakeholders;
    • In een team werken gaat je goed af dankzij jouw sterke communicatieve vaardigheden;
    • Vanzelfsprekend werk je planmatig, accuraat en gestructureerd;
    • Kennis van administratieve processen en systemen (Exact Globe is een pré);
    • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (in woord en geschrift), Duits is een pré.

        Dit hebben wij jou te bieden

        Bij Secure Logistics kom je terecht in een gedreven organisatie met een informele werksfeer. Zo is er genoeg ruimte voor ontspanning tussen het werk door, denk aan een Switch en een voetbaltafel in onze kantine. Mocht je fan zijn, dan hebben we zelfs business seats in de Kuip. Deze functie brengt veel uitdaging en diversiteit met zich mee en je krijgt alle ruimte om je te ontwikkelen. Daarnaast vinden wij een gezonde werk-privé balans erg belangrijk en kun je binnen onze organisatie echt jezelf zijn.

        Een selectie van onze arbeidsvoorwaarden:

        • Salarisrange variërend tussen de € 4.000,- en € 5.300,- per maand op basis van een fulltime werkweek, inschaling is afhankelijk van je kennis en ervaring;
        • Reiskostenvergoeding;
        • 8% vakantiegeld;
        • 26 vakantiedagen (op basis van een fulltime werkweek);
        • Aantrekkelijke pensioenregeling;
        • Jaarlijks een persoonlijk opleidingsbudget;
        • Trainingen en cursussen via GoodHabitz;
        • Laptop en telefoon van de zaak met onbeperkt bellen en data;
        • Budget voor thuiswerkplek (€ 750,-);
        • Hybride werken.

            Dit is Secure Logistics

            Al sinds 2003 zijn wij pionier op het gebied van identiteits- en toegangsmanagementoplossingen voor zakelijke gebruikers in de logistiek, bouw en industrie. Vanuit Rotterdam en de Maasvlakte zorgt Secure Logistics voor de uitwisseling van geverifieerde informatie van werknemers, werkgevers en kwalificaties. Met het XS-ID platform (o.a. CargoCard, Digital Safety Passport en PortKey) bieden wij een uniek concept, waarmee we onze community een veilige en snelle toegang tot fysieke en digitale omgevingen verschaffen. Met XS-ID worden dagelijkse toegangs- en logistieke processen tot wel 90% versneld; hiermee zorgt Secure Logistics voor de optimalisatie van het bedrijfsproces. Momenteel ervaren al meer dan 4.900 bedrijven, 53.000 medewerkers uit 33 landen de voordelen van onze XS-ID services en dit aantal blijft groeien.

            Kom jij ons team versterken?

            Word je uitgedaagd door deze functie? Stuur dan je sollicitatie naar hrm@secure-logistics.nl.

            Past de geschetste functie niet bij jou, maar ken je iemand die perfect in het gevraagde profiel past? Stuur deze vacature dan zeker door!

            Vragen? Neem dan contact op met onze HR afdeling: hrm@secure-logistics.nl.

            Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.