Stel direct uw vraag aan onze service desk

Kloosterboer Vlissingen kiest voor de CargoCard

Kloosterboer Vlissingen kiest voor CargoCard

De vestiging van Kloosterboer in Vlissingen is een van de grootste koel- en vriesterminals in Nederland en Europa. De locatie heeft een koel- en vriescapaciteit van 1.700.000 m3 en de containerterminal heeft een opslagcapaciteit van 5600 TEU incl. 800 reefer plugs. Vanwege de ligging is de terminal een ISPS locatie. Deze internationale richtlijn verplicht zeehavens om elke persoon die het terrein betreedt te registreren. Met honderden bezoekers per dag is het vanzelfsprekend van groot belang om dit proces veilig, slim en privacy-proof in te richten.

Vanaf 3 mei 2019 krijgen daarom chauffeurs alleen toegang tot de containerterminal en het empty depot met een geldige CargoCard. Voor Kloosterboer betekent dit dat ISPS-compliancy geborgd is en tegelijkertijd besparen vervoerders tot 60% tijd op het extra parkeren, in- en uitstappen en onnodig wachten aan de balie ten behoeve van het aanmelden en identificeren. Bovendien hoeven er aan de poort geen ID-documenten meer overlegd of gescand te worden.

Hoe werkt het?
Het transportbedrijf ontvangt een opdracht (booking) van zijn opdrachtgever.
Via de Kloosterboer Container Portal of de Container App boekt de transportplanner een “time slot” voor het laden en/of lossen van containers. Hiervoor zijn gegevens van de container en eventuele van de vrachtwagenchauffeur nodig. Na boeking zorgt het systeem voor verzending van een automatische bevestiging met een uniek TAR- (Truck Appointment Registration) en Gate nummer.

Op de gekozen dag en tijd meldt de chauffeur zich bij de betreffende Gate met het TAR nummer. Vervolgens toont de chauffeur zijn CargoCard in de zuil en na akkoord volgt een ticket waarop de opstelplaats te zien is. De chauffeur krijgt vervolgens toegang tot de terminal.

Bij aankomst op de opstelplaats wordt de chauffeur automatisch geladen of gelost.

CargoCard
De CargoCard is een strikt persoonlijke multisitecard met daarop gecontroleerde gegevens over identiteit en kwalificaties van de houder. Hierdoor kan de CargoCard ingezet worden om op een slimme, snelle en veilige wijze processen te starten en/of af te sluiten. Ca 30.000 chauffeurs uit heel Europa maken inmiddels gebruik van de CargoCard. In Nederland, België en Duitsland krijgen zij met hun CargoCard veilig, snel en privacy-proof toegang tot bedrijfsterreinen voor het laden en lossen. Ook is het mogelijk om financiële transacties met de CargoCard af te handelen, bijvoorbeeld bij deelnemende parkeer- en truckwash locaties.

XS-Key Platform
De CargoCard maakt deel uit van het XS-Key platform met de CargoCard, Digital Safety Passport en PortKey. Op het platform zijn meerdere communities actief welke bestaan uit zo’n 6500 bedrijven, 43.000 XS-Keygebruikers uit 33 landen en ca. 80 acceptatielocaties. Secure Logistics – 100% dochteronderneming van belangenorganisatie Deltalinqs - beheert, onderhoudt en beschermt het XS-Key platform zonder winstoogmerk.

 

Webdevelopment by Portstream Media