Storing bij Nobian. Activeren XS-Keys tijdelijk niet mogelijk. Lees meer

Kloosterboer Vlissingen - efficiencyslag dankzij de CargoCard

Oplossing Secure Logistics: Cargocard / Interface Helix Training / Interface Certus

Familiebedrijf Kloosterboer, opgericht in 1925, heeft bijna een eeuw ervaring in de behandeling van geconditioneerde voedingsmiddelen, zoals vis, vlees, fruit, vruchtensappen/ -concentraten, zuivel- en aardappelproducten. Met een wereldwijde opslagcapaciteit van 4.7 miljoen m3 en een jaarlijkse doorvoercapaciteit van 3.5 miljoen ton aan voedselproducten is Kloosterboer een van de marktleiders in de branche. Er werken zo’n 1000 medewerkers bij Kloosterboer.

Kloosterboer biedt innovatieve en duurzame totaaloplossingen in de supply chain voor geconditioneerde voedingsmiddelen. Het doel is om zo aanzienlijke operationele en financiële prestatieverbeteringen te realiseren voor haar klanten. De samenwerking Secure Logistics was voor Kloosterboer dan ook een logische stap. Jordi van Kogelenberg – Data Analist licht toe: ‘Secure Logistics is in de containersector een belangrijke dienstverlener “Met de CargoCard kun je zowel in Rotterdam, Antwerpen, Amsterdam en Vlissingen terecht. Door de CargoCard maken we het toegangsproces voor onze klanten makkelijker, veiliger en privacyvriendelijker. Bovendien kunnen we veel meer klandizie aan bij Kloosterboer. Dat is een mooie capaciteitsuitbreiding.

‘Door onze samenwerking met Secure Logistics hebben we een efficiencyslag gemaakt. Dit vertaalt zich in financiële prestatieverbetering’.

Jordi vervolgt: ‘We zijn zeer te spreken over de ondersteuning die Secure Logistics levert. De accountmanagers zijn altijd bereid om mee te denken in oplossingen met betrekking tot software, of het beschikbaar maken van activatiepunten. Secure Logistics heeft gezorgd voor een activatiepunt op de terminal in Vlissingen en onze mensen voeren de activatiewerkzaamheden uit’.

ISPS locatie
De locatie Vlissingen is de grootste van locatie van Kloosterboer en het is een ISPS locatie. Dat wil zeggen dat elke persoon die de locatie betreedt, door Kloosterboer geïdentificeerd en geregistreerd moet worden. Door de samenwerking met Secure Logistics is er een aanzienlijke tijdsbesparing gerealiseerd. Jordi licht dit toe: ‘De authenticatie van de personen die toegang willen tot de containerterminal verloopt nu geautomatiseerd via de CargoCard van Secure Logistics. Voorheen gebeurde dit op kantoor en waren onze mensen hieraan veel tijd kwijt. Nu dit deel is weggevallen, kunnen we deze mensen op andere plekken in onze organisatie inzetten.

Vrachtwagens hoeven niet meer in de rij te staan. Met het CargoCard systeem wordt het proces voor de vervoerder met ongeveer 15 minuten verkort, waardoor truckchauffeurs niet meer twee keer naar kantoor moeten voor het invullen van formulieren. Deze administratieve handelingen lopen nu via de CargoCard, dat scheelt enorm veel tijd’.

‘De CargoCard zorgt voor snellere toegang. Dit scheelt Kloosterboer tijd en mankracht, terwijl ook de vervoerder veel tijd wint.

Wat maakt het systeem van Secure Logistics uniek? ‘Wij passen de Cargocard toe in combinatie met de Fingervein. Hierdoor is de CargoCard zeer betrouwbaar en is persoonsfraude uitgesloten. Het systeem is echt waterdicht. Dat is voor ons heel belangrijk. Daarnaast is ook de stabiliteit van het systeem ongelooflijk hoog en zijn er weinig fouten met het systeem. Dat is echt een pré’, zegt Jordi.

Hoe beoordeelt Kloosterboer Secure Logistics?
Secure Logistics krijgt van Jordi een 8,5 of een 9, vooral vanwege de communicatie en serviceverlening. Hij licht toe waarom: ‘De samenwerking met accountmanager Jeroen Hoogstraten is fijn. Hij staat altijd klaar om vragen te beantwoorden. Dit stukje service, samenwerking en communicatie werkt heel prettig. Je hebt direct contact, geen callcenter waarbij je van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Wanneer ze van mij een 10 krijgen? Ik denk dat er dan nog meer bedrijven moeten aansluiten bij de CargoCard. Naast Kloosterboer zijn er in Vlissingen nog twee bedrijven die er gebruik van maken. Hoe meer bedrijven aansluiten, hoe makkelijker het proces wordt'.

“Wij zijn heel tevreden over de CargoCard en de dienstverlening van Secure Logistics”